Östermalmsgatan 6, 114 26, Stockholm

Vi har öppet måndag – fredag, 10:00 – 16:00

Vanliga frågor

Läs gärna vår FAQ innan du skickar oss ett meddelande.

Har du frågor gällande redan levererat material, returer, reklamationer eller annat som du inte finner svar på i vår FAQ så ska du kontakta kundservice@gronahus.se

Vi har en fast kostnad på 79 kr inkl. moms vid frakt med DHL Servicepoint. Med DHL företagspaket är den fasta kostnaden 149 kr exkl. moms. Vill du hämta din order hos oss utgår ingen fraktkostnad, däremot måste du meddela oss innan du tänkt hämta ditt paket.

Vi använder Klarna Checkout som accepterar följande betalsätt:

  • Faktura (14 dagar)
  • Konto (avbetalning)
  • Banköverföring
  • Kort (VISA, Mastercard etc.)

För återförsäljare erbjuder vi faktura för köp över 5000 kr exkl. moms med 30 dagars betalningsvillkor.

För större delen av landet levereras paketen inom 1 arbetsdag, för norra norrland gäller upp till 2 dagar. DHL, som är vår fraktpartner, är ansvariga för den slutgiltiga frakttiden, och är således inget vi kan påverka. För frakt till andra länder gäller ca 3-4 arbetsdagar.

Från Klarna:

"Enkelheten i Klarna Checkout hänger ihop med säkerheten. För att det ska räcka med mailadress och postnummer, krävs att vi kontrollerar bakomliggande uppgifter både snabbt och effektivt. Och det gör vi.

 Vi gör det så grundligt att vi tar hela kredit- och bedrägeririsken för både säljare och kund."

Ordern går då vidare till vår lageravdelning, som med försiktighet packar och skickar iväg din beställning. Skulle det visa sig att det t.ex. blivit något saldofel, och en produkt saknas, så kontaktar vi er med detsamma för att hitta en bra lösning som båda parter är nöjda med.

Fakturan skickas från Klarna så fort ditt paket har skickats från oss. Har du valt att betala via kort, så är det istället ett kvitto som skickas från Klarna.

Tillverkaren lämnar garanti på de produkter som finns i vårt sortiment. Detta innebär att tillverkaren är ansvarig för att produkten uppfyller sin produktspecifikation.

Garantin omfattar fel som kan härledas till tillverkningsprocessen av produkten.

Ett fel som finns på produkten redan från tillverkningen räknas som ett garantifel, och upptäcks oftast vid första användning, men kan ibland även upptäckas när produkten varit i användning en viss tid.

För att Ni ska få en snabb lösning på Era problem eller frågor, så hänvisar vi till tillverkarens egen support, då det är tillverkaren som är expert på produkten.

De flesta tillverkare hanterar garantiservice själva. De vill att slutanvändaren ska kontakta deras support för felsökning. Vissa problem kan enkelt lösas via någon inställning, vilket gör att produkten inte behöver skickas in för service.

Skicka oss ett mail

Fields marked with a * are required